პროექტის სახელწოდება-------ნარკომანია
პროექტის აქტუალობა მნიშვნელოვანია, რომ
საზოგადოება,კერძოდ
კი მოზარდები გაერკვნენ,რომ დღეს, გლობალური კატაკლიზმების პირობებში, ჩვენს ქვეყანაში
მწვავე პრობლემად დგას, რომელიც რეალურ საშიშროებას უქმნის ჩვენს ერს. პრობლემად გვესახება
- ნარკომანია.
მოზარდებმაც და მთლიანად საზოგადოებამ უნდა გაითვისონ,თუ
როგორ უშლის ხელს ნარკომანია იცხოვროს უსაფრთხოდ,იყოს
ბედნიერი,წარმოიდგინოს საშიშროება იმისა,თუ რამდენად ხდება პიროვნება დამოკიდებული
ნარკოტიკზე.მივიყვანოთ იმ დასკვნამდე,რომ დასაწყისშივე უარი თქვას მავნე ჩვევებზე,უფრო
მეტიც, ჩაერთოს მის წინააღდეგ გამართულ მოძრაობაში.მან უნდა შეძლოს წინააღდეგობა გაუწიოს
იმ ხელშემწყობ ფაქტორებს,რომლებიც იწვევენ ამ მავნე ჩვევებზე დამოკიდებულების ჩამოყალიბებას.ჩვენი
მცდელობაა,ჩვენს თანატოლებს გავუღვივოთ სურვილი უარი თქვან მავნე ჩვევებზე.ხელი შეუწყოთ
მათ სულიერ,ფიზიკურ და მორალურიგანვითარების სწორად წარმართვას,რათა თავი იგრძნონ ჯანსაღი
საზოგადოების სრულუფლებიან წევრებად.
პროექტში მონაწილენი: კლასი,მშობლები,მასწავლებლები,სოფლის თემი,სკოლის
მოსწავლეები,ბიბლიოთეკარი
პროექტის ხანგრძლივობა: 2 კვირა
პროექტის მიზნები:..
მოსწვლეებს გამოუმუშაოთ ინფორმაციის
დამოუკიდებლად მოძიების,დახარისხებისა და ანალიზის უნარ-ჩვევები.
v მოსწავლის მიერ დამუშავებული ინფორმაციის საფუძველზე
პროდუქტის შექმნა(ბუკლეტი,პრეზენტაცია,პოსტერი).
v მოსაწვლეები გააცნობიერებენ ადამიანის ჯანმრთელობაზე
ნარკოტიკის მოხმარებით გამოწვეულ ნეგატიურ შედეგებს.
v შეძლებენ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას.
პროექტის ამოცანები:
·
სამუშაო გეგმის შემუშავება
·
დავალებების გადანაწილება
·
ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
·
დისკუსია, ფილმის ჩვენება
·
შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება
·
კედლის გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა
·
პროექტის პრეზენტაცია
·
დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული ინტერესისა
და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
მოსალოდნელი შედეგები:
მოზარდმა გაათვითცნობიეროს,თუ რა არის ჯანსაღი საზოგადოება და გაიაზროს,რომ
აუცილებლად უნდა იყოს ჯანსაღი,როგორც ფიზიკურად,ისე სულიერად,რათა გახდეს ჯანსაღი საზოგადოების
სრულუფლებიანი წევრი
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად
კითხვებზე პასუხების გასაცემად
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის
დემონსტრირება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება,კრიტიკული და კომტეტენტური
შეფასება
ადამიანური რესურსები: მოსწავლეები,სკოლის ბიბლიოთეკარი,მშობლები,მასწავლებლები,სოფლის
საზოგადოება
მატერიალური რესურსები: პრორექტორი 1 , კომპიუტერები,
პლიფჩატი 3, მარკერი 5 ცალი,ფერადი ფურცლები
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
აქტივობა 1: სამუშაო გეგმის შემუშავება
სოციალური
პროექტის განხორციელების პროცესში ვიყენებ ელექტრონულ ფოსტას gmail.com სკოლის
გარეთ ურთიერთობისათის,რათა მოსწავლეებს გავუგზავნო ინტერნეტით მოძიებული მასალები,პრეზენტაციისა,ბუკლეტისა
და პოსტერის მოსამზადებლად.ასევე მათგან უკუკავშირის მისაღებად.
ჩვენი პროექტი
მრავალეტაპიანია: სკოლაში შევქმენით მუშა ჯგუფები.თითოეულ ჯგუფს დაევალა შესაბამისი
დავალება(პოსტერი,პრეზენტაცია,ბუკლეტი, გამოკითხვა).მოსწვლეებთან ერთად განვიხილეთ
ინტერნეტით მოძიებული მასალები და ვგეგმავთ გამოკითხვას მოსწავლეებში,მასწავლებლებში
და მოსახლეობაში ნარკომანიის შესახებ ინფორმირებულობის დასადგენად. ამავე მიზეზით მოსწავლეები
შეხვდნენ და ესაუბრნენ თემს ,რათა მოეპოვებინათ ინფორმაცია ნარკომანიასთან დაკავშირებულ
პრობლემებზე.რას მიჰყავს ადამიანი ამ მძიმე მდგომარეობამდე და შეუძლია თუ არა მას თავი
დააღწიოს ამ საშინელ სენს, რასაც დღეს ,,ავადმყოფობას’’ ეძახიან.ექიმის აზრით ბევრი
ფაქტორი არსებობს,რამაც შეიძლება მიიყვანოს ადამიანი ამ მდგომარეობამდე.
კერძოდ,ადამიანის
ცხოვრებაში დგება ჟამი, არჩევანისა როცა იგი თავად ირჩევს სად დადგეს.მიზეზი კი ბევრია.გარკვეული
ყოფითი პირობები ,ეკონომიური თუ სულიერი სისუსტე და ა.შ.რეალობისგან გაქცევის სურვილი
ყველა ჩვენგანისათვის ნაცნობია,მაგრამ ხშირად არ ვფიქრობთ იმაზე,რომ შესაძლოა ეს სურვილი
პრობლემად
იქცეს.ადამიანებს,რომლებსაც
უჭირს გარემოსთან ან სირთულეებთან შეგუება, შიში ეუფლებათ არსებული სინამდვილის
წინაშე.სწორედ ეს შიში ბადებს სხვა რეალობაში გაქცევის სურვილს.
ექიმი-
ნარკოლოგები ნარკომანიას ქრონიკულ დაავადებად მიიჩნევენ,რომელსაც თნ ახლავს რემისიების(ნათელი
პერიოდები) და რეციდივების( გამწვავება)მონცვლეობა.
ადამინი
ნარკოტიკის ერთხელ გასინჯვის შემთხვევაშიც კი ხდება მასზე დამოკიდებული როგორც ფიზიკურად,ისე
ფსიქოლოგიურად.მკურნალობა ძალზე რთულია,რაც გულისხმობს ნარკოტიკულ ნივთიერებებზე ფიზიკური
დამოკიდებულებისაგან ანუ ,,ლომკის მოხსნას’’,ფსიქოლოგიური დამოკიდებულების დაძლევას
და ფსიქო- სოციალურ რეაბილიტაციას.
იმის გასარკვევად,
თუ რამდენად ხშირია ნარკოტიკის მოხმარების შემთხვევები ჩავატარებთ კვლევას
1.რამდენად ხშირია ნარკოტიკის გამოყენების
შემთხვევები, გორში და გორის რაიონის სოფლებში?
2.რა სახის სასჯელი არის დაწესებული
სახელმწიფოს მიერ ნარკო-მომხმარებლებზე?
3.რამდენად ხშირია ნარკოტიკებით
ვაჭრობის შემთხვევები და ახდენს თუ არა პოლიცია სწრაფ რეაგირებას,რომ აღმოფხვრას ეს
პრობლემა?
4.ყველაზე ხშირად, ფაქტებზე დაყრდნობით
და სტატისტიკური მონაცემებით ნარკოტიკის მომხმარებლებიდან რამდენია კაცი და რამდენია
ქალი?
·
·
მოსწავლეების გუნდებად გაყოფა და დავალებების მიცემა
·
პირველმა გუნდმა უნდა მოიძიოს ინტერნეტში განათავსებული ინფორმაცია თუ ყოველწლიურად რამდენი ადამიანი იღუპება ნარკოტიკით
·
მეორე გუნდმა უნდა იმუშაოს პლაკატებზე რომელიც ამ მავნე ჩვევებთან ბრძოლას გამოხატავს
·
შემდეგ ეტაპზე უნდა ჯგუფებმა
უნდა დაამუშაოს სამედიცინო ლიტერატურა და თემები ამ მავნეჩვევებზე რომელსაც ღონისძიების დროს გააცნობს საზოგადოებას .
ჩაატარებენ
კონფერენციას
მოსწავლეებთან
ერთად ვეწვიეთ არსებული ტაძარს.მოვინახულებთ
მოძღვარს.
მოძიებული
მასალების ამზადებენ პროექტის პროდუქტებს.
დისკუსია
მოწვეულ ექიმთან ნარკოტიკის მოხმარებით გამოწვეულ ნეგატიურ შედეგებზე.
რა ორგანიზაციები იკვლევს ამ დაავადებებს?
რა ღონისძიებებს მართავენ მსოფლიოში?
როგორ ვებრძოლოთ
საქართველოში და რომელი დღეებია ამ მავნე ჩვევებთან ბრძოლის დღედ გამოცხადებული.
მოეწყობა
პრეზენტაცია სკოლაში, მოვიწვევთ სკოლის მოსწავლეებს, მასწავლებლებს, სოფლის საზოგადოებას და
მშობლებს.
პროექტის
განხორციელების რისკები და შესაძლო ხელისშემშლელი ფაქტორები
ü გამოკითხვის,ბუკლეტების
დარიგების დღეს წვიმიანი ამინდი
ü უარი გამოკითხვის
ჩატარების დროს
ü ტექნიკური პრობლემები( ინტერნეტკავშირის გათიშვა ან არარსებობა,ელექტროენერგიის
გათიშვა და ა.
.
პროექტის ხელმძღვანელი-ნატრული შენგელია
პროექტის ბიუჯეტი:
|
პლიფჩატი
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
პროექტორი
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
თაბახები
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
მარკერები
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
ფერადი ფურცლები
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
კომპიუტერი
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
|
სკოლის ბაზაზე
|
|
|
|
პროექტის ვებ გვერდი / ბლოგი
სამუშაო გეგმა
|
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
ვადები
|
|
სამუშაო გეგმის შემუშავება
|
მასწავლებელი,მოსწავლე
|
|
|
გამოკითხვა კვლევები
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი
|
|
|
ინფორმაციის მოძიება
|
მოსწავლეები’მასწავლებელი
|
|
|
შუალედური პრეზენტაცია
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი
|
|
|
კონფერენციის ჩატარება
|
მოსწავლეები,მშობლები,ექიმი,მასწავლებლები,სოფლის
საზოგადოება
|
|
|
ფილმის ყურება
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი,მშობლები
|
|
|
ბუკლეტების შედგენა
და პრეზენტაციისათვის მზადება
|
მოსწავლეები
|
|
პრეზენტაცია მოსწავლეები
შეფასება
პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება
|
მონიტორინგი /შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი,მოსწავლეები
|
|
პროექტის მიმდინარეობის
პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
|
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
|
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგის სქემა
|
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები,მასწავლებელი
|
|
პრეზენტაცია,
|
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი
|
პროექტის მონიტორინგისთვის
საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის ინდიკატორები
|
თარიღი
|
|
ვამოწმებთ მოსწავლეების
მიერ მოძიებული იმფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ მოძიებული
იმფორმაციის ინტერნეტსაიტის სანდოობას
|
|
|
ვამოწწმებთ პროექტის
მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
|
მათ მიერ მოძიებულ იმფორმაციას
ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
|
|
შედგა თუ არა ჯგუფის
წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას
ჯგუფის წევრებს შორის
|
|
|
ართმევენ თუ არა დაკისრებულ
მოვალეობებს თავს
|
ვაკვირდებით მოსწავლეებს
რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
|
|
იცავენ თუ არა დროის
ლიმიტს
|
ვამოწმებთ პროექტის
გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
|
|
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
მოსწავლეთა შფასების ცხრილი
|
#
|
კრიტერიუმები
|
ყოველთვის
|
ხშირად
|
არასოდეს
|
|
1
|
შედგა თუ არა ჯგუფის
წევრებს შორის თანამშრომლიბა
|
|
|
|
|
2
|
არიან თუ არა მოტივირებულნი
|
|
|
|
|
3
|
მოსწავლე მზად არის
შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი გამოსადეგი იდეებით
|
|
|
|
|
4
|
მოსწავლე პატივს სცემს
სხვის
აზრს,ურთიერთშეთანხმებულად
მუშაობს
|
|
|
|
|
5
|
გუნდი მოტივირებული
და კრეატიულია
|
|
|
|
პროექტის განხორციელების პროცესი
მოსწავლეზე დაკვირვების ცხრილი
|
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარები
|
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა
ჯგუფში
|
|
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები
მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
|
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებსპროექტის
განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
|
|
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში
პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი.იმოქმედა თუ არა პროექტის
განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
|
|
No comments:
Post a Comment